Reflectieverslag ADDIE model

Naar aanleiding van bijeenkomst 4 over "Analyseren, hoe en wat", heb ik de analyse checklist ingevuld. Ik heb gekozen voor 2 groepen bol 3 studenten verzorgende IG. Het gaat over 47 studenten tussen de 16-18 jaar. In deze groepen zitten alleen vrouwen . Het leerarrangement wat ik ga gebruiken is: "het opstellen van een zorgplan"


Voor verdere reflectie gebruik ik de vragen van de huiswerkopdracht:


• Wat vind je van de ADDIE systematiek?
Lijkt op andere probleemoplossende mehodes. De fasen van bijvoorbeeld het opstellen van een zorgplan kun je naast dit model leggen. Het komt er telkens op neer dat je uitgbreidt gegevens verzamelt en analyssert voordat je aan de slag gaat.


Is die volledig nieuw voor je of heb je al eens eerder een dergelijke systematiek gezien? Zo ja, welke?
Het ADDIE model is nieuw voor mij. Tot nu toe vooral ervaring met het schema van Van Gelder


Zijn er tijdens de analysefase zaken boven water gekomen die je hebben verrast?
Ik ben me er van bewust geworden dat ik weinig zicht heb op het computerebruik van deze studenten. Het beeld wat ik er van heb is dat ze vooral bezig zijn op sociale websites. Ik heb daarom een enquete binnen google docs gemaakt en aan de leerlingen opgestuurd. ik hoop hierdoor meer inzicht te krijgen.


Geef aan in hoeverre je het onderwerp van je arrangement hebt bijgesteld na het uitvoeren van (een deel van) de analysefase.
Niet nodig om bij te stellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten