Tools die ik gebruik in het onderwijs

(flickr Keso)

Tijdens mijn werkzaamheden in het onderwijs voor verzorgende gebruik ik inmiddels de volgende tools:
  • Ik sla alle intersante url's op in bookmarks van Google.
  • Tijdens de lessen zet ik mijn igoogle pagina op de voorgrond en kan dan snel zoeken in bookmarks,
  • Google, teleblik en youtube. Google afbeeldingen gebruik ik ook voor  geavanceerd zoeken naar afbeeldingen die hergebruikt kunnen worden.
  • RSS-feeds over gezondheidsonderwerpen, deze laat ik zien als de les begint. Er ontstaan leuke gesprekken naar aanleiding van het nieuws die makkelijk aan de theorie gekoppeld kunnen worden.
  • Google books is een bron die ik vaak raadpleeg ter voorbereiding. Ondanks de gedeeltelijke weergave van boeken krijg ik waardevolle informatie.
  • Mindmapping, inmiddels niet meerweg te denken voor mij (mind42.com). Ik gebruik dit voor lesvoorbereiding, tijdens de les activeren van voorkennis. Der studenten vinden het vaak prettig om op deze manier de aantekeningen te hebben. Ik stuur de minmap via een word document naar de studenten
  • De flipcamera (zie de post daarover)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten